الاثنين، 17 مارس 2008

خربشات قلم



معاني من نهر الحياة


-الحب بلا كرامة حب ذليل فلا تهن نفسك باسم الحب

-احذر نوعين من الاصدقاء :
صديق لا يأبه بمشاعرك ... وصديق لا يغفر لك ان اخطأت دون قصد منك

-لك ان تصرخ من شدة الالم , لكن لا تجعل من الآمك وسيلة لتسول مشاعر الاخرين

-هل جربت ان ترقص وانت مذبوح او ان تتصنع ابتسامة وانت علي حافة الموت

-طعنة عدوك قد تكون مؤلمة اما طعنة صديقك فستكون اشد ايلاما , اما طعنة اعز الناس اليك فانت لن تشعر بها لانك تكون قد مت

-الحب مثل النهر جارف وهادر وثائر في بدايته لكن نهايته ؟؟؟؟؟

-الحب الصامت مثل الشجر الذي لا يثمر

-ليست المشكلة أن تحب لكن كل المشكلة من تحب وكيف تحب

-آلمك سرك المكنون داخل ضلوعك فلا تفشي سرك هذا لأحد

-بعض البشر يجدوا متعتهم في ايلام الاخرين لكن البعض الاخر مولعين بايلام انفسهم

-ان لم تجد في قلبك مكان لتسامح من اساء اليك , فعلي الاقل لا تبحث عن مكان في قلبك لتكرهه فيه

-لا تحب احد بشدة حتي لا تتألم بشدة عند فقده

-بعض الجراح لا تبرأ ابد...

-الصداقة مثل الحب لا يمكن ان تكون من طرف واحد

-لو تجسد الجنون لكان امرأة

-عندما تحب انسان حب كبير , لكنك تجده يتنكر لمشاعرك , فيترك في قلبك جرح غائر يظل ينزف في صمت والم , ومع اشتداد الالم يتوقف القلب عن النبض , وفي هذه اللحظة تجد من تسبب في جروحك يعرض عليك حبه , فلا يمكنك ساعتها غيران تبتسم وانت تقول له انه لم يعد لديك قلب يمكنك ان تحبه به

-هناك اشياء في الاعماق تعجز الكلمات حتي ان تحتملها

-كرامتك هي الشئ الوحيد التي لا يمكنك استرجاعه عند فقده

-نخطئ عندما تشبه عواطف المرأة بتقلبات البحر لان البحر أكثر استقرارا

-من اكثر دلائل حمقنا اننا نتصور اننا بالفعل نمتلك حق الاختيار

-إن كان من الحمق إن تحب من لا يشعر بك فان الحمق الاكبر إن لا تشعر بمن يحبك

-تعلم إن تبتسم حتي لو كان الخنجر مازل ينزف من خلفك

-بعض الأسئلة بلا أجوبة , وبعض الأسئلة من الحمق أن نسألها

-مازلت ابحث عن شئ لا اعلم ما هو لكني مازلت اتصور اني يمكنني إن اجده


-عجبا للبشر إن سئلت اتهموك بالفضول وان لم تسأل اتهموك بعدم الاهتمام واللامبالاة

-لا تعبث بصندوق الذكريات لاحد مالم يعطك مفتاحه

-بعض الكلام موجع لكن الصمت اكثر وجعا فاين المفر

-دائما ننتظر من يسألنا لكننا نتألم كثيرا عندما نجيب

-من كان جسمه مثخن بالجراح لن يأبه كثيرا بوخز إبرة

-علمتني الايام كيف اتقن فن الصمت

-بعض النسيان جمر مشتعل تحت الرماد

-أحيانا يكون سبب ضحكنا الوحيد إننا لا نريد إن يري الآخرون دموعنا

-الثقة جسر نشيده مع الآخرين لذا من المستحيل إن نصنعه بمفردنا

-علمتني الأيام أن أوقن بالفراق في أول ساعة لقاء فعجبا لي لماذا انسي هذا الدرس




رسائل مجهولة


-سامحني إن كنت جرحتك فانا بالتأكيد لم أكن اقصد ذلك

-كونك تتألم لإحساسك انك آلمتني يؤلمني فوق ما تتصور

-كونك لا تثق بي إما لأنك لا تثق في الآخرين بسهولة أو لأني شخص يدعو للارتياب !!

-لماذا كلما أتذكرك اشعر بحزن حقيقي

-كن صادقا مرة واحدة واعترف انك كنت تكذب طوال الوقت

-قدرتك علي تبديل مشاعرك تذهلني , فعلمني صديقي كيف اتقن فن تزييف المشاعر

-لا اعلم سبب تصديقي لك هل لكونك ممثل بارع حقا ام لاني بالفعل كنت اريد إن اخدع

-لا تعاتبني إن كانت كلماتي موجعة , فالقلب يحمل وجعا اكبر بكثير

-كنت اتمني إن نفترق باقل الما ممكن , لكنك تصران تقتل كل الذكريات الجميلة التي احتفظ بها لك

-عجب لكي امرأة قادرة إن تحب وتكره بنفس العنف وبنفس القسوة

-نعم احبك ولكن هذا سر لا يمكن إن افشي لك به ابدا

-أنتي امرأة الدليل الوحيد علي انكي تحبي بعنف حجم الألم التي تحدثينه فيمن تحبين

-أن اكره... درس اعترف إن فشلت تماما في استيعابه

-مازلت ابحث عن شئ لا اعلم ما هو لكني مازلت اتصور اني يمكنني إن اجده

-إن قدرتك إن تقول كلمة الحب بهذه السهولة هو اكبر دليل انك تكذب

-اخشي ان لا اصدقك لاني علمي انك تكذب سيقتلني

-ارجوك لا تكن صريحا لهذه الدرجة رغم ان اكتشافي انك لم تكن صريحا معي سيجعلني لا احترمك

-المشكلة الان ليست اني لم اعد اصدق اكاذيبك , بل المشكلة اني لم اعد حتي اصدقك عندما تقولين الحقيقة

-عفوا نسيت ان احبك , فسامحيني علي خطأي التي لم اقصده !!!!

-حبك هو ذنبي الوحيد الذي لم اتوب عنه بعد

-دموعك جزء من روحك فاسمح لي ان اري دموعك لكي انفذ الي روحك

-ارجوك ان تسمح لي ان ارحل عن عالمك في اللحظة التي اشعر فيها اني صرت احد اسباب المك

-ان حزني اعمق من ماء البحر فلا تحاولي ان تجتازيه

-اذا كان حبي لك قدر ففراقنا سيكون قدر وقد علمتني الايام الا اتحدي الاقدار

-ما اشعر به نحوك هو مزيج من الحب والالم والجنون

-لا تساليني عما اشعر به نحوك يكفي ان اخبرك اني اتنفس وجودك

-ان جراحي تتغلغل بين النبض والعروق فكيف لها أن تبرأ دون خروج الروح

-ان كنت صديقك بحق فافتح لي نافذة علي روحك لكي أعرفك حقا

-صفى لي شكل الحب لكي أخبرك إن كنت احبك أم لا

-تتهميني إني جرحتك بينما جراحي مازالت تنزف بسببك

هناك 52 تعليقًا:

د/اجدع بنوته يقول...

عجب لكي امرأة قادرة إن تحب وتكره بنفس العنف وبنفس القسوة

ولا اروع

حرام عليك تسمى الكلام ده ثرثره بجد

اومال الوش اللى انا بوشه ف مدونتى ده

يبقى اسمه ايه .. لما الالحان دى اسمها ثرثره

فانا باطالب رسميا بتغيير

اسم المدونه

الــــــــــــــى

الحان تحت المطـــــــــر

كاميليا بهاء الدين يقول...

عندما تحب انسان حب كبير , لكنك تجده يتنكر لمشاعرك , فيترك في قلبك جرح غائر يظل ينزف في صمت والم , ومع اشتداد الالم يتوقف القلب عن النبض , وفي هذه اللحظة تجد من تسبب في جروحك يعرض عليك حبه , فلا يمكنك ساعتها غيران تبتسم وانت تقول له انه لم يعد لديك قلب يمكنك ان تحبه به
.......

مؤلمة اوى دى
وقفت أمامها كتير
حتى انى اكملت القراءة بصعوبة

دمت مبدع

كاميليا

Unknown يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ....
الخرابيش المره دى جامدة اوى وحلوة اوى......
ده حفر على جدار الزمن!!!!!!
مش كلام ويعدى ياملثم
حلوة الحته دى ؟
وصدقنىّ انا الزمن كفيل لابراء جميع الجروح,مع اختلاف فى مدد الشفاء او شكل الندوب الباقية.
تحياتى واحتراماتى
norahaty.

HeBa يقول...

خربشات في الصميم

كلام احساسه عالي برغم أن بيقطر ألم

دمت مبدعا كعادتك

آخر العنقود يقول...

بص بقى انا مش عارفة ممكن اقول ايه على جمال الكلام ده بجد

انا من او لالقراية وانا بحدد جمل عجبتنى عشان اعلق عليها
بس لو عملت كده يبقى هنقل البوست هنا
:)

بجد ماشاء الله عليك يافارس
فى كتير منهم اووووى حسيته او صدقته فعلا

بجد بجد مبسوطة انى عرفت مدونتك دى
بحس فيها بحاجة مختلفة

تحياتى ليك ودمت دائما مبدعا

بطوط حبوب يقول...

هو كل مره هاجى اقول رائع
طب مفيش احسن من كده اهو تغيير برضه
هههههههههههه

سنووايت يقول...

اكاد اجزم ان كل جملة من الجمل كتبت بدماء قلب ينزف لانها ادمعت قلبي

سلمت يداك وقلمك

الفارس الملثم يقول...

د. اجدع بنوتة

انا سعيد جدا باطرائك اللي اتمني اكون استحقه ..انتي طبعا مش بتكتبي وش ولا حاجة ,علي العكس مواضيعك كلها رائعة ودايما فيها افكار مبتكرة..

يارب منوراني دايما كده

مع خالص تحياتي

صحفية روشة يقول...

هى كلمه
_ابدعت_

الفارس الملثم يقول...

كامليا ..

يارب يكون البوست كله عجبك , ومتشكر لكلامك الجميل ده وانتظر انك متقطعيش زياراتك ابدا..

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

norahaty..

حضرتك منوراني دايما , وانا سعيد ان الخربشات بتاعتي عجبتك , واتمني اكون دائما عند حسن توقعك..

مع خالص تحياتي وتقديري

الفارس الملثم يقول...

heba..

دام تواصلك ومتابعتك لاعمالي المتواضعة ,منوراني دايما يا هبة..

لكي مني خالص التحية..

الفارس الملثم يقول...

اخر العنقود..

حقيقي انتي من اكتر الناس اللي ردودهم بتشجعني جدا , وانا سعيد بتشريفك ومتابعتك لمدونتي المتوضعة ..

دامت ردودك المتميزة

مع خالص تحياتي دائما

الفارس الملثم يقول...

بطوط حبوب ..

انت تيجي تقول اللي يعجبك يا باشا , كفاية انك تنورني دايما ..

مع خالص تحياتي محمود..

الفارس الملثم يقول...

سنووايت..

ربما تكون بعض الجمل تمثل خبرة شخصية بينما البعض الاخر مجرد تاملات في الحياة..

حقيقي بيسعدني مرورك وتواصلك المتميز دوما ..

مع خالص تحياتي ..

الفارس الملثم يقول...

صحفية روشة..

صاحبة الردود القصيرة جدا هههههههههه

حقيقي انا سعيد جدا لمرورك وان البوست ده عجبك ..

مع خالص تحياتي...

barbie girl يقول...

الحب بلا كرامة حب ذليل فلا تهن نفسك باسم الحب
::::::::

يعنى ايه الحب بلا كرامة

ما هو اللى بيحب بيحافظ على كرامة حبيبه

انين الحزن يقول...

إن قدرتك إن تقول كلمة الحب بهذه السهولة هو اكبر دليل انك تكذب

اخشي ان لا اصدقك لاني علمي انك تكذب سيقتلني

طب ايه هو فيه كلام اجمد من ده بس دول عجبوني اوي اوي
لمسين حاجه كدا جوايا
حلو اوي بجد تسلم ايديك
سلاموووووووووووز
وزة

مجداوية يقول...

طيب
أنا لازم أقول حاجة مختلفة غير رائع ويجنن وممتاز

طيب أنا حاسيب روعة الكلام كله اللى حسيت وأنا بأقراها انى باسمع برنامج قال الفيلسوف من كتر الحكمة اللى بتشر منها وحاسيب كل الرقة والمهارة فى اختيار الكلمات
وحاسيب كمان روعة كبرياء الألم اللى برضه بتشررر من الكلمات والمعانى
وحاسيب برضه طلقات الرصاص التى يستحقها كل من غدر أو تسبب فى الأم انسان أحبه بصدق
حاسيب كل ده وحامسك فى جملة واحدة
لو تجسد الجنون لصار امرأة
قصدك ايه بقى يعنى قصدك الستات مجانين وناكشين شعرهم بس انا باعتبره مدح لأن المجانين فى نعيم وكمان عشان الجنون ده متقدروش تعيشوا من غيره ومجننكم ومطير النوم من عنيكم وحاعتبره مدح برضه عشان حضرتك اللى كتبته لأنك فيلسوف وحكيم مش بتدى حقن يعنى قصدى من الحكمة ,,تسلم أفكارك وثرثرتك وأنا مع أجدع بنوتة انها تستحق ان تكون ألحان تحت المطر أغلبية أهه

la3lahakhier يقول...

خربشة صح
تقبل مرورى وتحياتى

Rania Lelah يقول...

اسم انك حقا ابدعت ان كانت كلمات او رسائل

" عفوا نسيت ان احبك " حقا مؤلمه جدا

تحياتى

walaa يقول...

بجد كل الكلام فوق الابداع
تحياتى ولاء

Unknown يقول...

-طعنة عدوك قد تكون مؤلمة اما طعنة صديقك فستكون اشد ايلاما , اما طعنة اعز الناس اليك فانت لن تشعر بها لانك تكون قد مت
ما افظع الخيانة لو من اقرب الناس اليك لانها تكون فعلا قاتلة
وتذكرت المقولة احذر من عدوك مرة واحذر من صديققك الف رمة فربما انقلب الصديق الى عدو فكان اعلم بالمضرة
يارب يكفينا شر الخيانة

Desert cat يقول...

هل جربت ان ترقص وانت مذبوح او ان تتصنع ابتسامة وانت علي حافة الموت

انا جربت دى
حقيقى احساسها قاتل
ربنا يبعده عن الجميع
اما الباقى
تسلم ايدك وكيبورك

الفارس الملثم يقول...

barbie girl..

بداية حضرتك منورة المدونة..

ثانيا ..ده لو كان بيحب فعلا , بمعني هل انتي مثلا لو كنتي تحبي شخص ما فهل انتي تعلمي حقيقة ما في قلبه تجاهك , بالطبع لا فلا احد يعرف اسرار القلوب الا الله عز وجل , وبالتالي فلا يجب ان نذل مشاعرنا لاي شخصنا مهما حملنا له من حب ..

تحياتي..

الفارس الملثم يقول...

انين الحزن..

تسلمي يا وزة ده بس من ذوقك , وانا سعيد ان البوست ده لمس حاجة جواجي ..

طبعا مفيش اصعب من الكذب خاصة لو كان الامر يتعلق بالمشاعر والاحاسيس ..

منوراني دايما يا وزة ,مع تمنياتي لكي بالسعادة الدائمة..

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

مجداوية..

اوعي تكون كلمة يشر ده تريقة ولا حاجة هههههههههههه

لا بجد انا سعيد بكلامك الرائع ده واعتبارك ثرثرتي دي اشياء تستحق الاشادة والاطراء ..

علي فكرة زي ما انتي بتقولي كون المراة تحمل بعض الجنون فهو ليس ذم بل هو من طبيعة الاشياء , فنحن ايضا نحتاج بعض الجنون في حياتنا لكي نستطيع ان نتحمل واقع الحياة الصعب ..

يسعدني مرورك دائما

مع خالص تحياتي وتقديري

الفارس الملثم يقول...

la3lahakhier..

حضرتك نورتي المدونة, واتمني تلك الخربشات اعجبتك ..

مع خالص تحياتي..

الفارس الملثم يقول...

rania..

انتي منوراني دايما وانا بكون سعيد جدا بمرورك ورايك ...

مع خالص تحياتي دائما..

الفارس الملثم يقول...

walaa..

اسعدني كثيرا تشريفك لمدونتي المتواضعك ,وانتظر الا تكون تلك زيارتك الاخيرة ..

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

ايويه ..

بالتاكيد زي ما قلتي مفيش افظع من الخيانة خاصة لو كانت من صديق,, حضرتك نورتي المدونة , واتمني الا تنقطع الزيارة..

مع خالص تحياتي ..

الفارس الملثم يقول...

Desert cat..

تسلمي يا قطة ودايما مرورك ورايك يسعدني كثيرا..

بالتاكيد احساس قاتل زي ما قلتي ولا اعتقد اني بعيد عن الاحساس ده , ربنا وحده يعلم ما تخبئ الصدور ..

لكي مني خالص التحية

شهرزاد يقول...

والله إني لغالبت دموعي وأناأقرأهذه الكلمات
سلمت يدالك
كلمات الروح تنفذ إلى الروح

t3ban يقول...

الي بيتعبني بجد
لما اشوف اتنين بيحبو بعض قوي
في يوم يبقو بيكرهو وبعض ومش من حقهم حتي يسألو عن بعض
ده الموضوع الي بفكر فيه اليومين دوول
هو في اه!

مجداوية يقول...

أخى الكريم
لأ طبعا مش تريقة أنا استخدمت معلش كلمة عامية للتعبير عن أن الحكمة ب ب ب هى بتشر أنسب كلمة هههههه لا أنا بأضحك فيه طبعا كلمات تانية زى الحكمة بتفيض من بين الكلمات أو بتنضح أو بتستخلص أو بتشرررر ههههههه ,,ايه اللى جابلك احساس انها تريقة لأ طبعا أنا بحب أستخدم بس كلمات عامية معبرة طيب قول انت مين أقوى وأقرب للمعنى بتشرررر ولا بتفيض ؟ اللى يعجبك من الكلمتين خدها

Unknown يقول...

السلام عليكم ورحمة الله ووبركاته
طيب وبعدين ,مانزلتش بوست جديد وانا واحدة Cairo Cabeمن مدوانتى لهنا,اعمل ايه دولوقت ياربى؟
اقولك لنا خدة تانى وارجع الاسبوع الجاىواديك عرفت ان احنا جينا
سلام وتحيه.
norahaty

غني يابهيه يقول...

جاى اسلم بس
وراجع تانى
والله ليك وحشه وشوقه

الفارس الملثم يقول...

شهرذاد ..

انا سعيد ان البوست نال اعجابك , وانتظر مرورك هنا دايما..

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

انور..

والله مش عارف ان كان اللي كان بينهم ده كان حب حقيقي فعلا بحيث يمكن يتحول لكره بالطريفة اللي بنشوفها . منور المدونة..

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

مجداوية

هههههههههههه

لا طبعا انا كنت عارف انك مش بتتريقة ولا حاجة , بس تشر دي فكرتني بكنافة وقطايف رمضان هههههههههه

لا قولي الكلمة اللي تعجبك , كفاية انك تنورينا بالزيارة ..

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

norahaty ..

ايه ده انتي مقرتيش التنبيه اللي في الشمال هناك ,احنا انزل البوست الجديد يوم الاتنين كنوع من ترشيد الاستهلاك , اصل كل حاجة بتغلي والواحد مش ضامن للافكار تغلي هي كمان ..

بس طبعا حضرتك لازم تمر علينا بالعربية وتنزلي تشربي كوباية شاي ولا حاجة , احنا مش بخلة يعني ..

منوراني بجد يا دكتورة..

مع خالص تحياتي وتقديري

الفارس الملثم يقول...

جمهورية مصر العربيه..

ازيك يامصطفي ايه الغياب ده كله , هي صح مدونتك مش بتفتح ليه معايا ..

طبعاانا منتظر اعرف رايك في البوست..

مع خالص تحياتي

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

السلام عليكم
اكتر من رائع ووفقك الله

HeBa يقول...

يعني أنت هتفك أزمة المرور طول الأسبوع لكن يوم الأتنين المواصلات هتتزحم والدنيا هتقف تماما

فكرة كويسة من حيث التنظيم وأعترف أنها مريحة جدا للي يحب يتابع المدونة وبيتابع مدونات أخرى غيرها

يعني أنا مثلا بقالي كام يوم عندي مشكلة في النت و أول حاجة عملتها أما دخلت أني لفيت على المدونات اللي بحبها

علشان أشوف الجديد اللي ممكن يكون فاتني لأني في العادي بلف اللفة دي يوميا

الفكرة دي ممكن توفر عليا التعب واللف بس بصراحة مش عارفة ليه أول ما قريتها استغربتها

حسيتها قاتلة للاهتمام والتشوق لجديد المدونة

لأن فيه ميعاد محدد معروف اتوقع فيه وجود بوست جديد

يعني السرعة اللي جيت أبص بيها دلوقتي دي هتبقى غير منطقية لأني عارفة أن البوست الجديد لسه منزلش

ودخولي اليومي للمدونة هيبقى غلاسة مني أو بسبب البوفيه

ثانيا حسيت أنه نوع من التقييد ليك أنت شخصيا

يعني فرضنا أنك مش حابب تكتب أو مفيش فكرة معينة في دماغك عايز تتكلم عنها

أو .... أو .....

هيبقى الحل ايه

كل الناس هتدخل يوم الأتنين بحثا عن البوست الجديد ولو ملاقوش حاجة الدم هيبقى للركب زي طوابير العيش

أنا رغيت كتير

المهم إن النهاردة السبت يعني فاضل يوم واحد على نزول البوست الجديد

واحنا في الإنتظار

الفارس الملثم يقول...

رئـــــيسـة حزب الأحلام..

حضرتك نورتي المدونة , واتمني تواصلك هنا دوما ..

مع خالص تحياتي..

الفارس الملثم يقول...

هبة..

هههههههههه

ازيك يا هبة ,انا يمكن من اسباب حكاية يوم الاثنين دي ,انا ادي نفسي فرصة للكتابة والتفكير في افكار جديدة للبوست , بس كلامك صح جدا في حكاية التشويق ده , وانا طبعا المرة دي انزل البوست الجديد زي ما قلت الاثنين لكن مع الغاء الاعلان بتاع يوم الاثنين ده’ ..

ومتشكر اوي انك شاركتيني برايك ..

مع خالص تحياتي وتقديري ..

Empress appy يقول...

ايه ده هنهزر طبعا البوست هايل بجد المرة دى اكتر من اللى فات بس كنت ممكن تقسمه على اتنين ادينى فرصه ارتب افكارى الا هى اتكعبلت فى بعض ما علينا نبتدى


-هل جربت ان ترقص وانت مذبوح او ان تتصنع ابتسامة وانت علي حافة الموت


انا عن نفسى جربتها كتييييييير جدا ونتيجتها كانت ايجابيه طلعتنى من الحزن والالم اللى انا فيه بجد مش هزار

-طعنة عدوك قد تكون مؤلمة اما طعنة صديقك فستكون اشد ايلاما , اما طعنة اعز الناس اليك فانت لن تشعر بها لانك تكون قد مت

هو مبكونش مت قد ما بنتألم اكتر او جرحها اكبر بكتير وبيأخد وقت كبير فى العلاج

-الحب مثل النهر جارف وهادر وثائر في
بدايته لكن نهايته ؟؟؟؟؟


هو منحنى بيعلى وينزل وده فى نظرى والحب مع مرور الوقت بيتحول لعشق وحياة لا يمكن الانفصال عنها

-الحب الصامت مثل الشجر الذي لا يثمر

لا بيثمر جوانا احنا حنان ورقه ومشاعر حساسه

موناليزا يقول...

ما اجمل اختيارك لهذة الكلمات التى تؤثر لصدقها والشعور بانها خلاصة تجربة

الفارس الملثم يقول...

appy..

ايه التاخير ده كله ,و الكوكب بتاعك مظبوط علي توقيت ايه ممممممممم

طبعا البوست هايل بجد المرة دى اكتر من اللى فات

اعترفي بقي يعني البوست اللي فات مكنش عجبك


كنت ممكن تقسمه على اتنين

علي فكرة الموضوع انا كتبته علي فترات متباعدة , بس قلت انزله مرة واحدة وخلاص واتمني يكون عجبك بجد

مداخلتك علي فكرة عجبتني اوي , بس مش عاوزينك تتاخري تاني مممممممم

سلام يا ابي ونورتيني بجد

الفارس الملثم يقول...

monaliza..

اتمني حقيقي ان البوست يكون عجبك , وحضرتك دايما منورة المدونة..

مها يقول...

كتابة معجونة بألم التجربة.. من القلب وإلى القلب طريقها الوحيد

رااااااااااااااااائع كما عودتنا

الفارس الملثم يقول...

مها ..

نورتي يا فندم , بس جيا متاخرة كده ليه , بس طبعا تشرفينا في اي وقت ..

تحياتي وتقديري

users online