الأربعاء، 11 يونيو 2008

قصاصات حب منسيه



تضيع الكلمات بين شفتاي
وانتظرك ان تسمعيني
هل انا أحمق ان تصورت انك
قادرة ان تحولي همس نبضي إليك إلي كلمات



عندما تتوجع حروفي من فرط الهذيان
وقد تركني رفاقي أتنفس حزني وحدي
وهي ...
لماذا تركتني أتسكع بين دروب الأمنيات
ينبض قلبي اسمها في جنون
ولساني مازال يتلعثم
كطفل يتهجي أولي حروف الأبجدية
وعبثا اسألها ؟؟؟؟؟؟
هل ..
ودائما لا تجيب !!!



ابحث عنك داخلي
وابحث عندك عن بقايا اجزائي
وانقب عن مجري النهر
الواصل بين قلبينا
وازيل ركام السنين
ليتصل المنبع والمصب

استضافة الملف بواسطة

دعيني أتحدث إليك
في صمت ..في همس ...في وجد
من خلال العيون ...من نبض النبض
باي لغات العالم تريدي
فقط كوني معي


استضافة الملف بواسطة

عندما لامس كفي يديك
أحسست بنبضك يسري في وريدي
وتعانقت روحينا في وجد
عندها كنت أنا أنت
وكنت أنت أنا
وعندها خفق قلبي
التي بين جوانحك
وارتعش نبضك
في شراييني..

هناك 66 تعليقًا:

kochia يقول...

حلو اوي

تحياتي

Miss. Sosa يقول...

قبلك كنت جواب بلا عنوان
وحرف تائه بلا اوزان
وكلمة شاردة بلا معان
فلما التقيتك كان التمام
ومرفأ هاديء وبر أمان
--------
مقطوعاتك كلها تعبر عن التكامل
اوجزت فابدعت

دمت مبدعا

غير معرف يقول...

وعبثا اسألها ؟؟؟؟؟؟
هل ..
ودائما لا تجيب !!!

بتبهرني بحروفكـ .. والله بتبهرني
كلام رمزي بس فيه الشفا


على فكرة القصة اللي عندي وحي خيال وعلى فكرة معظم اللي بنشرو مبيكونش تجربة شخصية بيكون ياخيال ياموقف محيط
ماهو مش معقول هننشر غسيلنا اللي مش ولابد ...ههههههههه

تحياتي

rtrcbh يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
آخى الكريم
لما أراك لم تشارك معنا فى حملتك إلى الآن ؟
أخي العزيز : هي حملتك هي لغتك ولغتي أذا لم نحافظ عليها نحن ونعمل على نشرها فمن يفعل ذلك ؟؟
أنا لا ادعوا إلى المثالية فى استخدام اللغة والأمر مفصل بالموضوع بالمدونة
وهى ليست دعوا لفرض قيود على كيفية التعبير عن الرأي فلك مطلق الحرية في هذا
أخي الحبيب أن مشاركتك في هذه الحملة سوف يكون احد أسباب نجاحها ونشر لغتك
ندعوا الى الاعتزاز بلغتنا ..أعلم انك تعتز بها ولكنى أدعوك الآن إلى نشر الأمر بين كل من تعرف وكل زوار مدونتك التي تدون بها وكل المنتديات التي تشارك بها
إلا أذا كنت غير مقتنع بالفكرة والحملة فلك مطلق الحرية في هذا واعتذر أذا كنت أطالت عليك
والسلام عليكم

صاحب المضيفة يقول...

جميلة جدا


وأجملها اخر قطعة


لكني لا أظن فتاتك تفهم القول بالكلمات


لانها في غالب الأمر تفهمه بالنظرات والهمسات وأنات الحنين والعشق


دمت أديبا مبدعا

شهرزاد يقول...

ابحث عنك داخلي
وابحث عندك عن بقايا اجزائي
وانقب عن مجري النهر
الواصل بين قلبينا
وازيل ركام السنين
ليتصل المنبع والمصب

أعجبني هذا الجزء للغاية
سلمت يداك

momken يقول...

الله عليك يا بوحميد
مشاعرك واحاسيسك بتحسيسنا ان الى جوانا دى مش مشاعر دى ممكن تكون رباط جزمه

احساساك بجد يخليفنا نضحك من مشعرنا جدا
او نضحك من عدم قدرتنا على التعبير عن ما يدور بداخلنا
بجد الله ينور عليك

تحياتى

la3lahakhier يقول...

السلام عليكم
ازيك
يارب تكون بخير
مش بعرف اعلق على كلمات الحب بس باين عليه كلام كويس هههههههههه
كل التحية

آخر العنقود يقول...

عندما لامس كفي يديك
أحسست بنبضك يسري في وريدي
وتعانقت روحينا في وجد
عندها كنت أنا أنت
وكنت أنت أنا
وعندها خفق قلبي
التي بين جوانحك
وارتعش نبضك
في شراييني..

ده احساس جميل ووصف رائع منك
بجد دايما بحس بكلماتك تلمس شيئا مما بداخلى ويأتي لي دائما على حسب حالاتي

بس ياريتها مش تكون قصاصات حب منسية
وتفضل حية وجميلة حوالينا وجوانا
ونقدر نعيشها ونحققها يارب

تحياتى لك يافارس
واشكرك جداجدا على سؤالك
ربنا يكرمك يامحمد
دعواااااتكم قوى

صوت من مصر يقول...

تعبير عنى وعن كل من هو لايحب الكلام بلالصمت

Unknown يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الفارس الملثم
تسألنى عن اجمل جزء ؟
اقول لك هو هذا:
(دعيني أتحدث إليك
في صمت ..في همس ...في وجد
من خلال العيون ...من نبض النبض
باي لغات العالم تريدي
فقط كوني معي)
فعلا
جميلة ياصاحبى
والاجمل منها ومن القصيدة
كلها رجوعك لنا يامحمد
حمدآ لله على سلامتك
وحمدآ لله على عودتك

t3ban يقول...

مش عارف ليه علي طول بقف قدام بوستاتك
مش لاقي تعليق
بس المرة دي انا ححيك علي الصور
قبل الكلمات
ربنا يزيديك زوق وموهبة

Unknown يقول...

ايه يا عم كل دى قصاصات بس بجد قصاصات جميلة جدا وتعيش وتمتعنا
تحياتى

سنووايت يقول...

الفارس الملثم في ثوب جديد ومتميزة كلماته كعادته , مش عارفة بس حسيت باختلاف عن الموضوعات السابقة.
وفيه شيء حسيته تاني مش عارفة ليه ومش عارفة ان كان صح او غلطبس حاسة ان الكلام فيه احساس ناقص!!

"ابحث عنك داخلي
وابحث عندك عن بقايا اجزائي
وانقب عن مجري النهر
الواصل بين قلبينا
وازيل ركام السنين
ليتصل المنبع والمصب
____________
وعندها خفق قلبي
الذي بين جوانحك
وارتعش نبضك
في شراييني.. "

حسيت ان الاتنين هنا بيكملوا بعض او بيدوروا حول نفس المعني وهو التوحد والانصهار كل منهما في كيان الاخر. التعبيرين اجمل من بعض , والمقطوعة الاخيرة غاية في الرقة والعذوبة.

شهد الكلمات يقول...

لا الاجازة عملت شغل جامد

حلوة جدا يا محمد كعادتك طبعا و عجبتني اوي
ابحث عنك داخلي
وابحث عندك عن بقايا اجزائي
وانقب عن مجري النهر
الواصل بين قلبينا
وازيل ركام السنين
ليتصل المنبع والمصب

بس كنت ممكن بدل ما تكتب
وابحث عندك عن بقايا اجزائي
كنت كتبتها
وابحث فيكي عن بقايا اجزائي

بس بخلاف كدة هي جميلة جدا

تحياتي

walaa يقول...

لا لا لا كلمات فوق الروعه واحساس عالى قوى دمت مبدع تحياتى ولاء
وحمدلله على السلامه انا مكنتش اعرف انك واخد اجازه والله

Unknown يقول...

تضيع الكلمات بين شفتاي
وانتظرك ان تسمعيني
هل انا أحمق ان تصورت انك
قادرة ان تحولي همس نبضي إليك إلي كلمات

انت لست احمق بل حمقاء من لا تستطيع فهم هذا الحب

فارس بلا جواد يقول...

عزيزي محمد
أولا اشكرك انك أوضحت لي أن هذة هي مدونتك الرئيسية لأني في كل مرة كنت ادخل المدونة الأخري ( ثرثرة مع نفسي )
أسلوبك يدل علي انك شاعر عذب الكلام .. بالفعل أبهرتني بتلك الكلمات .. وأتمني أن يدوم تواصلنا .. لان بالفعل مدونتك أصبحت من مدوناتي المفضلة ..
أعجبتني القصيدة كلها لكن أكثر جزء وصل لقلبي

وانقب عن مجري النهر
الواصل بين قلبينا
وازيل ركام السنين
ليتصل المنبع والمصب

رائع و أبدعت فعلا

shaimaa samir يقول...

الموسيقىىىىىىىى رااااااااااااااءعة بقوووووووووووووووووة
والكلمات راائعة الى حد يتلثم فيه اللسان مخافة ان يخرج كلمات اقل

تحياتى
دعواتكم

آخر العنقود يقول...

ايه التأخير ده يافارس
مش الاجازة خلصت بردوا ولا ايه
طب اى رد كده ولا حاجة
يارب يكون المانع خير يامحمد

اسأل الله لنا ولك التيسيير والرشد الى الخير دائما

تحياتى وتقديرى

منى يقول...

البوست كالعاده رائع

وكالعاده برضه حزين جدا
رغم رقته

قالوا اجمل الشعر اكذبه
واجمل كتابات الفارس الملثم احزنه

يارب تكون بخير
وتكون اقوى

تحياتى

الفارس الملثم يقول...

kochia..

حضرتك نورتي المدونه وانا سعيد انها عجبتك

تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

Miss. Sosa.....

كلماتك جميله ومعبره , يسعدني مرورك ورايك دائما ..

تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

نوره الخشن..

ربنا يخليكي يا نوره ودايما كده منوراني ..

انا طبعا متفق معاكي تماما , مش الكل اللي بيكتبه الكاتب بيكون تجربه شخصيه , بل علي العكس قد يشعر بالحرج من تناول حياته الشخصيه

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

د/أبويحيى وادم..

حضرتك نورتني وفكرتك حميله طبعا , وقد قمت بالرد في مدونتك

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

صاحب المضيفة..

هههههههههههه

بس لما الاقيها الاول

بجد بيسعدني رايك ومرورك جدا , واتمني ان اكون استحق تقييمك هذا

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

شهرزاد..

تسلمي يا شهرذاد ودايما بيسعدني مرورك ورايك ..

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

momken..

يا باشا ده من ذوقك بس ,وده اكيد تواضع منك , واتمني اكون استحق تقييمك ده ....

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

la3lahakhier.........

ههههههههههههه

كفايه ان حضرتك نورتيني

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

آخر العنقود.......

بداية انا اسف علي التاخير في الرد ومتشكر جدا لزوقك وسؤالك , ويارب انتي تكوني احسن دلوقتي , لان ردك اشعرني انك بتمري بازمه ما ..

انا يسعدني اني كلامي البسيط يلمس شئ جواكي , واتمني زيك ان كل انسان يلاقي الحب الحقيقي اللي يخفف عنه حزنه والامه ومتاعب الحياه التي لا تنتهي

تحياتي ومودتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

صوت من مصر

حضرتك نورتني يا باشا واتمني الا تكون الاخيره

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

norahaty....

ربنا يخليكي يا دكتوره ودايما كده منوراني ,ومتشكر جدا علي ذوقك العالي ده

مع خالص تحياتي وتقديري
محمد

الفارس الملثم يقول...

t3ban....

ازيك يا انور ايه اخبارك , انا سعيد ان البوست في مجمله عجبك , نورتني يا باشا

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

ayman badr..

تسلم يا جميل , المهم انها تكون عجبتك, ومنورني دايما

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

سنووايت ..

بداية منوره المدونه يا سنووايت ودايما بيسعدني رايك ..

بصي هي القصاصات اتكتبت علي اوقات متباعده , ويمكن بعضها احساسه متشابه يمكن لان الاحساس اتكرر حدوثه دون تعمد مني ..

وهي اقرب لقصاصات خواطر او خواطر لم تكتمل ,بس المهم انها تكون عجبتك

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

شهد الكلمات..

تسلمي يا شهد وشكرا علي ملاحظتك , بس المهم انها تكون عجبتك , ودايما كده منوراني..

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

walaa..

تسلمي يا ولاء وانا سعيد جدا برايك , حمدالله علي السلامه انتي كمان

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

ايوية..

نورتيني يا ايويه , وانا سعيد جدا بمرورك وردك , بس علي فكره دي مجرد احاسيس افتراضيه مش تجربه واقعيه

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

فارس بلا جواد..

تسلم ايها الفارس الاخر صاحب الكتابات الرائعه , طبعا رايك ده يسعدني كثيرا وتواصلك الدائم انتظره بالتاكيد

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

shaimaa samir..

ربنا يخليكي يا شيماء ده بس من ذوقك , بس ايه اخبار الامتحانات معاكي ,لسه مخلصتيش ؟؟؟؟؟؟؟؟

نورتي بجد

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

منى ..

يمكن انتي اول واحده اشرتي للحزن اللي في خلفية القصاصات دي , يبدو ان الحزن صار يسري بين الاورده والشرايين فينسكب رغما عني داخل مداد القلم ..

دايما مرورك ورايك بيسعدني يا مني , نورتي المدونه بجد

مع خالص تحياتي
محمد

HANY YASSIN يقول...

السلام عليكم
نصك رائع
ولغتك جميلة حقاً
تحياتى للمشاعر الجميلة التى قرأتها فى كلماتك
تحياتى واحترامى
هانى يس

Empress appy يقول...

تضيع الكلمات بين شفتاي
وانتظرك ان تسمعيني
هل انا أحمق ان تصورت انك
قادرة ان تحولي همس نبضي إليك إلي كلمات

هى الست فعلا تقدر تحول الراج لكده وممكن الراج ليكون عنده استعداد لده معتقدش
بجد ان الراجل يقدر

واحد من البلد دى يقول...

السلام عليكم
واحشنى جدا يا محمد
كلماتك كالعادة رقيقة وموجزة
و شاملة
ربنا يكرمك و تلاقى اللى بتدور عليه
لأنى حاسس فى كلامك إن الحكاية فيها(إن)
وربما أخواتها
هههههههههههههه
تحياتى ليك

Esraa Hamed يقول...

لماذا تركتني أتسكع بين دروب الأمنيات
ينبض قلبي اسمها في جنون
ولساني مازال يتلعثم
كطفل يتهجي أولي حروف الأبجدية



راااااااائعة بجد
ابدعت حقا

تحياتي لك

سنووايت يقول...

بالطبع اعجبتني
ويمكن السبب فعلا انها اتكتبت علي فترات متباعدة
منتظرين جديد ابداعاتك

مجداوية يقول...

السلام على من اتبع الهدى

يا سلااااااااااااااااام هذه اللحظات لالتقاط الأنفاس مع هذه الكلمات الرائعة الاحساس مع فنجان من الكابيتشينو المنزلى المحضر بعناية مع تصليح كلمة التى الى الذى بين جوانحك لأن المتحدث عنه مذكر وهو القلب يجعل الانسان يشعر انه مازال له صلة مع الواقع والدنيا

جميلة جدا جدا هذه القصاصات خاصة اتصال المنبع مع المصب
رائعة رائعة

دعواتك أخى الكريم لأختك الكبيرة التى تشعر بشعور الصغار لاقتراب الامتحان والذى يكرم فيه المرء أو يهان

Unknown يقول...

مش معقول كميه الاحساس دى كلها ف قصاصات مش قادر اقولك انتا اد ايه موهوب


تحياتى

غير معرف يقول...

نزل شئ جديد من فضلك عطشانة لحروفكـ انا

الفارس الملثم يقول...

HANY YASSIN...

تسلم يا هاني , وانا سعيد ان البوست عجبك ..

مع خالص تحياتي
محمد

الفارس الملثم يقول...

appy..

هههههههه

انا مفهمتش اوي ردك ممممممم

نورتيتي بجد يا ابي

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

واحد من البلد دى..

ههههههههههههه

ولا ان ولا حاجه , هي ممكن تكون كان واخواتها مممممممممم

دايما منورني كده يا باشا

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

Esraa Hamed..

انا سعيد جدا برايك , وحضرتك نورتيني بجد

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

سنووايت...

ربنا يخليكي , ومنوراني كده دايما

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

مجداوية...

اهلا اهلا بالسيده مجداويه ,هي وصلت للكابتشينو ممممممممممممم

هو ده عيب سيويه ايه خلاه اخترع النحو ههههههه

انا سعيد جدا انها عجبتك , وربنا يعينك يارب , غلس اوي احساس ان الواحد يرجع يذاكر تاني ععععععععععع

تحياتي وتقديري
محمد

الفارس الملثم يقول...

karim.....

ربنا يخليك يا يا كريم, ده بس من ذوقك

نورت يا باشا

مع خالص تحياتي

الفارس الملثم يقول...

نوره الخشن..

ان شاء الله قريبا جدا يا نوره, ومتشكر اوي لذوقك العالي ده

مع خالص تحياتي

Rania Lelah يقول...

كعادتك احساس رائع و كلمات موحيه

تحياتى لقلمك المبدع دائما

الفارس الملثم يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
الفارس الملثم يقول...

Rania..

تسلمي يا رانيا , ودايما بكون سعيد برايك ..

مع خالص تحياتي
محمد

بنات صاحبة الجلالة يقول...

سلام عليكم

سوري يامحمد علي التاخير في الرد علي البوست

الاول اسمحلي احيكي علي اختيارك الرائع للصور الرقيقة الرومانسية دي بجد هايلة

كلماتك مؤثرة اوي هتصدق لو قلتك بسرح معها واكتر حاجة عجبتني جدا

عندها كنت أنا أنت
وكنت أنت أنا
وعندها خفق قلبي
التي بين جوانحك
وارتعش نبضك
في شراييني

الانسان مش بيحس برعشة الايد دي الا لما يكون بين ايد الانسان اللي بيحبه بصدق

انت حقا تتمتع بحس رائع

احيك من كل قلبي

تحياتي لك

الفارس الملثم يقول...

بنات صاحبة الجلالة ...

بداية انا سعيد جدا ان البوست في مجمله عجبك , واتمني اكون استحق اطرائك الجميل ده

انتي صح مين من بين الصحفيات التلاته كده بتلخبوطنا بينكم هههههههههه

تحياتي وتقديري
محمد

weswes يقول...

رقيقه كندى يوما مبشر
تحياتى لك

الفارس الملثم يقول...

weswes..

حضرتك نورتي المدونه , سعدت جدا بمرورك

تحياتي وتقديري
محمد

Blue Nile يقول...

اشكرك للمرور في مدونتي المتواضعة(لسة في البداية)
عشان اشوف مدونتك الرائعة
عجبني البوست ده جدابجد رائع ويحمل معاني جميلة جدا
عندما لامس كفي يديك
أحسست بنبضك يسري في وريدي
رائع التعبير ده


لتمنى زيارتك تتكرر

الفارس الملثم يقول...

Blue Nile

حضرتك اللي نورتيني بالزياره ’ وانا سعيد جدا ان مدونتي المتواضعه نالت اعجابك

تحياتي وتقديري
محمد

users online